środa, 28 grudnia 2011

Konkurs "Blog Roku 2011"

Zauważyliscie już ikonki na moim blogu mówiące o tym, że bierze on udział w konkursie.? No właśnie.. już drugi rok próbuję. W zeszłym 10 blogów o największej ilości głosów przechodziło do kolejnego etapu. Nasz blog był ósmy, czyli mógł się zakwalifikować, ale ostatniego dnia głosowania kilka blogów nas wyprzedziło i spadliśmy na miejsce 11 .! Ale nic się nie stało, nie można się poddawać, tylko próbować.! Więc w tym roku mam wieeelką nadzieję przejść do kolejnego etapu i myślę, że mi w tym pomożecie, będziecie głosować, ale to dopiero w styczniu 2012 roku .! Dam Wam znać, kiedy przyjdzie czas głosowania;) 3majcie kciuki za blog;*

Majka:**
Ps. Wiecie, że jurorka w mojej kategorii jest 8 dni młodsza ode mnie;)

(Nie) zwykły Travis Payne


TRAVIS    PAYNE

Dziś opowiem krótko o jednym z najlepszych tancerzy na świecie. Musicie zapamiętać to nazwisko. Travis Payne. Wspaniały tancerz i choreograf ur. w roku 1971. Wsławił się współpracą z Królem Popu - Michaelem Jacksonem. W wieku 4 lat został odkryty jego talent i zaczął tańczyć. Kilka lat później wziął to na poważnie i poszedł do prestiżowej szkoły tanecznej Norma's Academy of Dance. Stał się rozpoznawalny w wieku 19 lat, kiedy nagrał video z choreografią i został wybrany do udziału w trasie koncertowej Janet Jackson .! W swoim dotychczasowym życiu występował z gwiadami takimi jak:
  • Madonna
  • Jennifer Lopez
  • Britney Spears
  • Beyonce
  • Usher
  • Ricky Martin
I wieeeloma innymi. Payne uczestniczył w wielu trasach Jacksona, otrzymał też mnóstwo nagród za swoje chorełki. A co ciekawsze, mimo, że ma już 40 lat ciągle doskonali swoją technikę:)

Majka <3

poniedziałek, 26 grudnia 2011

JABBAWOCKEEZ

JabbaWockeeZ (czyt. Dżabałokiz :]) to znana prawie na całym świecie, amerykańska, siedmioosobowa grupa taneczna. Powstała w 2003 roku. Chłopaki tańczą Poping (pisałam o nim tutaj) z elementami Hip Hopu i Breakdance'a. Pierwszy raz zobaczyliśmy ich w programie America's Got Talent, polska wersja programu to "Mam Talent". Potem pojawili się w pierwszej edyzji America's Best Dance Crew i wygrali ten program. Możecie przeczytać więcej o polskiej wersji tego show, czyli "Najlepsi Tancerze Ameryki" o tu . Gościnnie wystąpili w filmie Step Up 2, co możecie zobaczyć poniżej;)


Tancerze są na prawdę świetni, mają talent.! A oto założyciele grupy:
  • Kevin Brewer "KB"
  • Phil Tayag "Swagger Boy"
  • Joe Larot "3 Muskee" albo "Punkee"
Rok później, czyli w roku 2004 dołączyli do nich:
  •  Ben Chung "B-Tek"
  • Chris Gatdula "Cristyle"
  • Rynan Paguio "Kid Rainen"
  • Jeff Nguyen "Phi"
Charakterystyczne dla nich jest to, że zawsze noszą na twarzach maski. Pomysł jest bardzo ciekawy, fajne urozmaicenie ich choreografii. Maski najczęściej są białe, ale czasem mają też inne kolory.

Dziękuję Kasi, która pokazała mi Jabbawockeez. Dowiedziałam się o nich rok temu, ale nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby o nich napisać xD

Majka:)

Weeeesołych.!

Drodzy Czytelnicy.!
Z okazji Śwat Bożego Narodzenia chcę życzyć Wam wszystkiego najlepszego.! Omijam prostą formułkę "zdrowia, szczęścia, pomyślności.." i życzę Wam dużo uśmiechu i radości, wspaniałcyh przyjaciół, świąt spędzonych z rodziną, fajnych prezentów, spełnienia marzeń, powodzenia w nauce oraz mnóstwo tańca.! Życzę Wam Szczęśliwego 2012, kolorowych fajerwerków i zajefajnego sylwka.!!

Wasza Majka:**

środa, 21 grudnia 2011

Era konkursów.

Hej kochani, przepraszam, że długo nie pisałam, ale ostatnio miałam bardzo burzliwy okres. Było to też poniekąd przemyślane, bo chciałam zobaczyć, czy będziecie odwiedzać bloga;) Test się powiódł - dochodzimy już do 25 000 wejść.! Ale dziś nie o tym.
Pamiętacie, jak pisałam, że mam w szkole konkurs talentów.? No właśnie, miałam. Ale nie udało mi się przejść do kolejnego etapu. No cóż.. nie zawsze odnosimy sukces, ale to nie jest koniec sprawdzania moich tanecznych umiejętności.! Biorę też udział w innym konkursie dla talentów, ale tym razem startują w nim tylko osoby tańczące i śpiewajace. To jest chyba w jakimś domu kultury, czy coś xD
No i słyszałam o jakimś konkursie "Taniec Rządzi Dance Dance". Przysyłacie swoje video z chorełką i możecie wygrać wyjazd do szkoły tańca w londynie ^_^. Super, więc wezme udział w obydwóch. Mam nadzieję, że w którymś zajmę jakieś miejsce, albo chociaż dostanę się do kolejnego etapu.. Jeśli nie, to po prostu znaczy, taniec to nie mój żywioł i się do niego nie nadaję..

Maaaajka:)

środa, 30 listopada 2011

New Style ..?

New Style to bardzo nowatorski tyl taneczny. Często występuje w videoklipach. Jest to mieszanka różnych styli, ale opiera się głównie na Hip Hopie i Housie. Jest to ciekawa froma tańca, ponieważ możesz do choreo wpleść prawie wszystko .! To może być na prawdę fajny taniec biorąc pod uwagę to, że nigdy nie wiesz co będziesz mieć na trenigu: New Style bazujący na Lockingu, czy idący w stronę Modern Jazzu .? A teraz kilka foto xD





Wielkie dzięki za info - dla Kuby Urbańskiego;)
Majka

wtorek, 29 listopada 2011

Urodzinowe show

Dopiero niedawno przypomniałam sobie że kilka lat temu koleżanka pokazała mi wystep Demi Lovato na jej 17 urodzinach. Demi tańczyła tam niezły New Style .! Taniec bardzo mi się spodobał, więc chcę Wam go pokazać. Osobiście niezbyt lubię Demi, ale tu wywarła na mnie duże wrażenie swoim tańcem .!
Filmy wstawiam na prośbę czytelniczki o imieniu Sophia, ponieważ chciała zobaczyć jakieś filmy taneczne. Niestety nie wiem kochana, czy chodziło ci ogólnie o jakieś video, czy o moje własne.?

Zobaczcie jak wyglądały próby do pokazania choreografii..


...i jak im wyszło na występie podczas jej urodzin .!


Niestety jakość filmów nie zależy ode mnie, tylko od Bloggera, ale to chyba aż tak strasznie nie przeszkadza xD .
Co sądzicie o jej występie i całej chorełce .?
Maaaajka

niedziela, 20 listopada 2011

Taneczna sesja "od kuchni"

Wiecie jak wygląda sesja taneczna .? To właściwie to samo co zwykła sesja zdjęciowa. Nigdy na takiej nie byłam.. miałam przyjść na sesję Anny Popek ( ma się te znajomosci ;] ) ale niestety zachorowałam :/ Powiem Wam w sekrecie, że bardzo chcę mieć taką sesyjkę i prawdopodobnie już niedługo będę miała;) / musiałam się Wam troszkę pochwalić xD / Pokażę Wam teraz kilka zdjęć z tanecznej sesji fotoraficznej tancerza - Jakuba Łukowskiego. Kuba uczył mnie Lockingu na obozie tanecznym.





Wygląda na to, że taka sesja to super zabawa .! Same plusy xD Może juz niedługo napiszę Wam jak wyglądają kulisy takiej sesji tanecznej. Mojej sesji tanecznej ;)
M*jka

czwartek, 17 listopada 2011

T.A.N.I.E.C. minikonkurs .!

Zastanawialiscie się może kiedyś czy słowo taniec ma jakiś skrót .? Szczerze mówiąc sama nie wiem, dlatego robię minikonkurs.

W komentarzach napiszcie swój pomysł na rozwinięcie skrótu T.A.N.I.E.C. np.:

T rening
A krobacje
N..
I..
E..
C..

Więcej Wam nie podpowiem, ale jeśli chcecie możecie użyć tych dwóch pierwszych, które Wam podałam.

Pierwsze 3 osoby otrzymują po 5 komentarzy na bloga.

Jeśli nie macie bloga też możecie wziać udział w konkursie, przecież to tylko zabawa i urozmaicenie mojej strony;)
Wykażcie się pomysłowością i "znajdźcie" rozwinięcie dla tego skrótu.

Powodzenia .!
M@jka

środa, 16 listopada 2011

Zakwasy - wróg #1

Kazdy z nas ma zakwasy, to normalne. Zakwasy to kwas mlekowy powstający w mięśniach na skutek ciężkiego treningu, dużego przemęczenia organizmu. W skrócie: wszystko nas boli :) Ale kiedy znów ćwiczymy ból ustępuje.. żeby powrócić znowu. Jest taki niezawodny (przynajmniej u mnie) zposób na zakwasy.! Zobaczcie i zastosujcie.

1. Zróbcie sobie herbatę.
2. Wyciśnijcie do niej c.n. pół cytryny.
3. Tak, pół cytryny;) przeżyjecie .!
4. Możecie dodać cukru, jeśli potrzeba.
5. Wypijcie.
6. Na następny dzień zakwasów nie będzie, albo chociaż będą mniej bolały.

Musicie pamiętać, żeby tej cytryny było dużo.! Da się to wypić, bez przesady:) Jeśli nastepnego dnia ciagle będą Was boleć mięśnie, znaczy to, że daliście za mało cytryny :D

Majka^^

Konkurs Talentów .!

Echu echu.. xD chora jestem :\ No cóż.. a tak w ogóle to HEJ .! Jak leci .? Muszę szybko wyzdrowieć, bo u mnie w szkole niedługo konkurs talentów .! Oczywiscie zamierzam przygotować jakąś chorełkę ;) Na razie myślę o muzyce i OBOWIĄZKOWO muszę się rozciągać .! Niestety jest to troche uniemożliwione przez tą durną anginę, ale jak tylko wyzdrowieję posiedzę sobie godzinkę w szpagacie xD ..tylko najpierw muszę się dostatecznie rozciagnąć:) Mam taki pomysł na układ: mieszanka Jazzu i Hip Hopu, co o tym myślicie .? Na początek Jazzik, wplotę też do niego kilka obrocików i wyskoków oraz turlania po podłodze xD Potem mocne, dynamiczne wejście i Hip Hop, może też jakiś trik z moją czapką - Hatting .! Co Wy na to .? Bo ja na to jak na lato .! Chyba rzeczywiście wybiorę ten Jazz z Hip Hopem .!

No i mam juz kandydata na muzę do występu.! Piosenka "Crookers" Royal T. Tytuł pewnie niewiele Wam mówi, ale raczej to znacie. Piosenka ma dużo akcentów, które bedą świetnym dodatkiem - ruch głową, klatką, opadanie... Super . ! To własnie ten song.


I jak podoba się .? A może ta piosenka i cały zamysł nie jest najlepszy ..? Dajcie znać :*
Majkaaaaaa xD

czwartek, 27 października 2011

Tańce Latynoamerykańskie ;)

Tańce te mają dużo ognia, możemy też przez to rozumieć, że są dynamiczne. Muzyka ma w nich bardzo dużo do powiedzenia: akcenty w Paso Doble, grzechotki w Sambie.. Stroje dodają im swojego własnego, chrakterystycznego wyrazu, po nich możemy niemal od razu poznać jaki taniec tańczy para. A teraz krótka chrakterystyka kilu z nich:

Rumba - to taniec bardzo zmysłowy, nazywany również tańcem miłości; tańczymy w nim całym ciałem, nogi robią przeprosty i zgięcia w kolanach.

Cha Cha - może być szybka, jak i wolna; krok podstawowy zna prawie każdy tancerz, ale można też dodawć własne figury pamiętając o prostych nogach i szerokiej ramie.

Paso Doble - tancerze odgrywają "scenkę" walki byka z torreadorem, wszystko świetnie oddaję atmosferę wzajemnego przyciagania się i odtrącania.

A teraz kilka zdjęć:






Mam nadzieję, że post Wam się podobał i bliżej poznaliście kilka nowych styli tanecznych.
Majka .!

wtorek, 18 października 2011

Jaka śliczna ta choreografia .!

Och, kochani .! Znowu wróciłam do formy .! Piszę bloga niemal regularnie i bardzo się z tego cieszę, jednak nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Chciałam Wam dziś pokazać jak piękny może być Jazz. Oczywiście każdy ma inny gust, ale obejrzyjcie ten występ.


Dziewczyny zatańczyły Fantastycznie .! Są w świetnej formie, bardzo rozciągnięte, mają dobrą technikę. Oczywiście można by się troszkę przyczepić do "synchronu", bo nie zawsze tańczyły równo, ale tym razem przymknijmy na to oko;)
A Wam się podobało .? 
Nie zapomnijcie wziąć udziału w ankiecie .!
Rozwijajcie swoje zainteresowania i pasje.! <3
Majka ;***

sobota, 15 października 2011

Wzruszające piosenki do Współczesnego.

Wiecie jaki wpływ na odbiór tańca ma muzyka .? Jeśli zatańczycie jakiś układ bez muzy wyjdzie marnie. Dopiero przy dźwiękach otrzymujemy wspaniały efekt .! Taniec Współczesny to piękny styl, do kyórego muzyka jest szczególnie potrzabna. Musi być dobrze dobrana, bo ten taniec jest taki delikatny .!

Wiedzieliście, że gdy tańcząc Współczesny wykonujemy jakieś figury na podłodze, to palce dłoni i stóp muszą być cały czas "przyklejone" do podłogi .? Tak. Tak powinno być - tancerz robi np. swing: nogi i ręce się ruszają, ale są przytwierdzone do parkietu. To ciekawe zjawisko, a wygląda tak ładnie .!

Wracając do muzyki chciałam pokazać Wam niezłe kawałki właśnie do Tańca Współczesnego. Posłuchajcie ich .! Dziękuję Emi, Oli i Monice za to, że pokazałyście mi te piosenki. Kocham Was dziewczyny .! <3

Pierwsza to "My Immortal" Evanescence..


..A druga "People Help The People" Birdy.


Obydwie piosenki są śliczne.! Aż coś się we mnie porusza i chcę tańczyć:)
A która Wam się podoba .? Może sami macie jakieś propozycje na songi do Współczesnego .? Jeśli tak, to dajcie mi znać.

Dance Your Life .!
Majka

piątek, 14 października 2011

Eeee.. tam .! O życiu prywatnym.

Rezygnuję z rankingu gwiazdek, nie był to chyba najlepszy pomysł. Najpierw pozbądźmy się złych pomysłów i dopiero czekajmy na nowe, lepsze. Te całe "gwiazdki" nie miały sensu, chcę się teraz skupić na blogu i polepszaniu mojej techniki Jazzowej, która, wierzcie mi, nie jest w tym momencie najlepsza. Muszę zacząc się rozciągać, bo wiele nie zawojuję w takich trudnych technikach .! Trzeba wziąć się za siebie .! No... niestety teraz to trochę niemożliwe, bo nie czuję się najlepiej - trochę się przeziębiłam :( Mam nadzięję, że szybko wrócę do formy. A już niedługo dostanę nowy telefon .!!! Tak się cieszę, bo ten stary Samsung Corby jest beznadziejny.! Już prawie cały dotykowy wyświetlacz mi nie działa, rozumiecie to .? Ale, wiecie co..? Straaasznie podoba mi się jeden chłopak, ale o tym kiedy indziej;)

Majka .. <3333

wtorek, 27 września 2011

Postawiłam na Jazz .!

Hej kochani! Co tam u Vas .? U mnie świetnie :) Uwielbiam moją szkołę i klasę; uczę się tańca, który naprawdę mnie kręci. Jak na razie jest dobrze. Wybrałam Jazz i Taniec Współczesny, ponieważ te tańce mają w sobie coś magicznego! Tańcząc je czuję tą lekkość, ich delikatną energię, subtelność. To jest wspaniałe! Dopiero się uczę, ale już niedługo będę wymiatać ;) Moim instruktorem jest Sebastian Piotrowicz z programu "You Can Dance". Sebastian jest świetnym tancerzem i dobrym nauczycielem. Dzięki niemu jestem w tych jazzowych stylach coraz lepsza .!

Majka

sobota, 17 września 2011

Inspirujące Zdjęcia Taneczne!

Nareszcie są! Dziękuję wszystkim, którzy przysłali mi te zdjęcia. Jestem Wam bardzo wdzięczna! A więc zaczynamy! Obejrzyjcie te fotki. Ludzie na tych zdjęciach uwielbiają tańczyć. To dzięki temu są zdolni do rzeczy niezwykłych, uwiecznionych na wspaniałych fotografiach. Może one was zainspirują..? Może, dzięki nim zobaczycie jak wspaniały jest taniec ..?











Widzicie teraz, że bez względu na wygląd, wzrost i wiek można tańczyć. Wystarczy mnieć marzenia i robić coś w ich kierunku!
Zdjęcia wyszły fantastycznie! A Wam jak się podobają?

Majka:)

środa, 31 sierpnia 2011

Koniec wakacji.. Nowy Rok Taneczny!

Przepraszam, że nie pisałam przez długi czas, ale strasznie sie rozleniwiłam przez te wakacje! Ach.. to były piękne czasy! Niestety juto rozpoczęcie roku szkolnego (ja nie chcę!) i trzeba się z tym zmierzyć. Zapomniałam! Nie pochwaliłam się Wam, że dostałam się do mojego pierwszoplanowego gimnazjum! Tak, strasznie sie cieszę, ale jednocześnie denerwuję. Z kim usiądę? Nie znam nikogo, tylko kilka osób z innych klas. No cóż.. jakoś przeżyję! Dla tancerzy rozpoczyna się nie tylko rok szkolny, ale i taneczny! Rok, w którym damy z siebie wszystko, bedziemy kształcili swoje umiejętności i szkukali ulubionych stylów. To będzie nasz rok!

Majka;)

Świętujmy ostatnie chwile wspaniałych wakacji.. 5.. 4.. 3.. 2.. 1

piątek, 19 sierpnia 2011

Newsy ze świata tancerzy;)

Dobrze, że wpadliście, bo ostatnio dużo się dzieje w tanecznym świecie! Chcę Wam trochę o tym napisać:

1. Startuje następna edycja "Tańca z Gwizdami", która z kolei to już będzie? Podobno następują kolejne zmiany w jury i prowadzących. Pożegnamy Kasię Skrzynecką i powitamy Nataszę Urbańską, a na miejsce Beaty Tyszkiewicz przyjdzie mąż Nataszy. Szczerze mówiąc już trochę ulewa mi się od tego programu, pewnie nie będzie już żadnych znanych gwiazd, a tańczenie "w kółko" Tanńca Towarzyskiego mnie przerasta. Niestety nie zamierzam tego oglądać!

2. Agustin Egurrola i Rafał Maserak (tancerze) niedawno pojechali do USA na męską wycieczkę. Odpoczywali i odwiedzali Amerykańskie szkoły taneczne. Zawitali też w ekskluzywnych, tanecznych Klubach!

3. Obecny partner Dody - Błażej Szychowski jest tancerzem i choreografem. Robi układy dla gwizd takich jak Edyta Górniak. Tańczy od wieku 5 lat; wtedy kaształtował swój talent w Łodzi. Doskonalił się też w wielkiej szkole tanecznej "Broadway Dance Center" w Nowym Yorku! Ale czemu większosć z Was o nim nie słyszała? Bo "stoczył się" wystepując w grupie tanecznej zespołu "Ich Troje". Szkoda, bo przez to świat o nim nie słyszał :( .

4. Ostatnio oglądałam Vivę i usłyszałam nową piosenkę Candy Girl. W teledysku tańczą z nią jakieś dziewczyny. Czy jedną z nich jest Ilona Bekier z 5 edycji "You Can Dance"?  Z ciemnymi włosami, w czarnej kurtce i białej podartej bluzce... ? Tak, z pewnością to ona. Z resztą sami to zobaczcie i oceńcie.


video

Będziecie mieli/miały o czym opowiadać:)
Majka .

czwartek, 18 sierpnia 2011

Filmy i choreografie z Gdańsk Dźwiga Muzę

Znalazłam na youtubie filmy z tanecznego show "Festiwal MTV Gdańsk Dźwiga Muzę 2011 Dance Edition". Wow! Ale długa nazwa! W kazdym razie pokażę Wam te choreografie. Tańczą młodzi, utalentowani ludzie. Wyszło im świetnie! Są radośni, kolorowi, pełni życia i energii! Z resztą... sami zobaczcie.

To grupa, która zajęła 3 miejsce. Przyjrzyjcie się dobrze: przez pierwszą minutę tańczą Poping, a potem coś w stylu House, wreszcie Hip Hop i High Heel Dance.


To na razie tyle, ale przyznacie, że wyszło im nieźle, prawda?

Jeśli chcecie obejrzeć pojedynki pomiędzy poszczególnymi tancerzami z grup, to wystarczy wpisać w You Tube "MTV gdańsk dźwiga muzę finał".
Trzymajcie się ciepło, kochani.
I tańczcie!
Majka:)

poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Drugi obóz taneczny. Zdjęcia.

W wakacje byłam na dwóch obozach tanecznych, jeździłam konno i byłam też na wyjeździe z rodzicami. Wiecie już wszystko o pierwszej kolonii, ale o następnym wyjeździe tanecznym właściwie nic. A więc był to obóz 13 - 18 lat. Był on strikte taneczny, mieliśmy od 5 do 9,5 godzin tańca dziennie. Czasami tańczyliśmy nawet do 23! Kształtowaliśmy swoje umiejętności w stylach takich jak: Jazz, Taniec Współczesny, Hip Hop, Poping, Locking i Klasyka (Balet - mielismy go tylko dwa razy). Było wspaniale! W wolnych chwilach kąpalismy się na odkrytym basenie, zamawialiśmy pizzę, graliśmy w siatkówkę balonami z wodą:) i przygotowywaliśmy układy na ostataczny pokaz. Ja troszkę spaliłam się na słońcu, ale to była tylko dodatkowa przygoda:) Rada na dalsze życie: przy mojej jasnej karnacji filtr 20 nie działa;D Zobaczcie jak się bawiliśmy:
 piękny widoczek
 rozgrzewka:)
 znów rozgrzewka
 choreografia na Jazzie była nieziemska!
 "cyrkiel"
 improwizacja...
 pełnia księżyca
 ognisko/grill, chleb był pyszny!
 widok podczas opalania
 słoneczko <3
 ekipa...
 ...opalająca się
 pogaduszki na przerwie
 ćwiczenia na Współczesnym
 Waving na Popingu
 Justyna na schodach
 i posiłki

To na razie tyle. Dance Your Life!
Majka

czwartek, 11 sierpnia 2011

Cykl Urodzinowy: Video

Z okazji urodzin bloga mam dla was pewną historię:


Kiedyś na obozie... w roku 2011......


Byliśmy dobrani w grupy i musieliśmy ułożyć choreogrfie, w której każdy miał mieć krótką solówkę. Każda grupa miała za zadanie wprowadzić widzów w klimat, który mieli przedstawić. Instruktor przydzielił nam tematy: my mieliśmy Starożytny Egipt, inni mieli szkołę, a koleżanki miały być zombie. Zobaczcie jak im poszło!
video

Mi bardzo podobał się ich występ. Ułożyły układ w niecałe 40 minut, dobrały muzykę i ... zrobiły to same! Brawo, dziewczyny! Pozdrawiam Was;***
I przepraszam za jakość. Blogger przetwarza te filmy tak, że wyglądają okropnie! A o muzyce to już nie wpomnę:)
A wy co o nich sądzicie?

Tak kończy się ta krótka opowieść. Na szczęście mogliśmy chociaż na chwilę przenieść się w odległe czasy urokliwych zombie;)
Majka

Cykl Urodzinowy: Gwiazda

Tak powinna wyglądać "gwiazda". Figura bardzo przydatna, można wcisnąć ją do każdego stylu: do Jazzu idealnie dopracowaną i zgrabną, a w Streecie "obojętną" gwiazdę na jednej ręce. Można by powiedzieć, że to figura uniwersalna. Umiecie już gwiazdę? Zobaczcie jak to robią moje koleżanki. Możemy sie od nich uczyć - ja też jeszcze jej nie opanowałam (gwiazdy).

video

Zasady, dzięki którym Wasze gwiazdy będą perfekcyjnie!
  1. Zanim zaczniemy robić gwiazdę musimy być na to psychincznie przygotowani.
  2. Ważne jest to, żebyśmy byli prości jak struna, a wszystkie mięśnie mają być spięte i wytrzymałe.
  3. Nogi są proste od przygotowania do lądowania, a że podczas lotu, to nawet nie wspomnę.
  4. Ręce, na których trzymamy ciężar ciała również muszą być proste.
  5. Głowa ma być skierowana do podłogi.
  6. Oczy mają patrzeć na dłonie - inaczej tracimy równowagę, lub przewracamy się lądując.
Te rady dała mi instruktorka na obozie tanecznym. Przestrzegam ich i staram się jak najbardziej ćwicząc gwiazdę i już prawie mi wychodzi! No... tylko mam jeszcze zgięte nogi, ale popracuję nad tym:)
A wy to umiecie?
Majka:)

PS. Czy dziewczyny mają zgięte nogi podczas lądowania? Ojojoj.. Chyba nikt nie jest idealny w robieniu gwiazdy. A może Wy jesteście?

Cykl Urodzinowy: | urodziny bloga!

Rozumiecie to kochani? Ten blog ma już 365 dni! Cały rok! Nie wierzę w to.! To tak szybko zleciało...

Tak to się zaczęło: ..
...Dokładnie rok temu siedziałam przed komputerem i przeglądałam internet. Patrzyłam to tu, to tam.. I nagle na jednej ze stron zobaczyłam ikonkę "Blogger" i podpis "Załóż własnego bloga", czy coś w tym rodzaju. Kliknęłam na to i zaczął powstawać nasz Dance - Taniec Zmysłów. Wymyśliłam adres: www.myowndance.blogspot.com i nazwę. Chciałam, żeby strona była o tańcu, bo od pewnego czasu taniec jest moja największą pasja, a "myowndance" oznacza >>mój własny taniec<< . Gdy strona była gotowa, napisałam pierwszego posta. Był on o moim idolu tanecznym Adamie Sevanim. (Przez ten rok moje taneczne upodobania trochę się zmieniły i nie szaleję tak za Adamem, ale nadal go lubię.) Na początku musiałam się rozkręcić. Teksty były trochę sztywne, a teraz opowiadam o swojej codzienności i wplatam ją do niektórych postów. Wstawiam swoje zdjęcia i rozwijam bloga. Podczas tego roku napisałam ponad 150 postów, zyskałam prawie 20 000 wejść i 20 obserwatorów. Jestem dumna z bloga i mam nadzieję, że będzie się rozwijał i stawał coraz lepszy, a Wam przynosił inspirację, motywację i był kopalnią tanecznej wiedzy...

Poczekajcie jeszcze trochę. Za chwilę ukażą się kolejne posty, a w nich... wiele niespodzianek. Rozpoczynam Cykl Urodzinowy!
Majka - założycielka bloga "Dance - Taniec Zmysłów"
Dance Your Life!

sobota, 6 sierpnia 2011

Taneczne cytaty.

Z moich postów wyrwałam kilka zdań, które bardzo mi się podobają. Jestem ciekawa, który tekst Wam podoba się najbardziej. Przeczytajcie je i głosujcie na najfjaniejszy (wegług Was) w ankiecie, na stronie.


"Lyrical Jazz to najbardziej emocjonalny taniec jaki istnieje."

"Po prostu dobrze się bawimy tańcząc nasz ulubiony styl, którym wyrażamy siebie, którym się bawimy, czujemy się wolni i szczęsliwi.."

"Tańcząc Modern Jazz przekazujesz swoje myśli i uczucia.."

"Taniec jest moim żywiołem. To całe moje życie."

"House to taniec pełen tajemniczości. Robi duże wrażenie."

"Tak naprawdę to taniec jest moim życiem, światem . Poprzez taniec mogę pokazać to co czuję w danej chwili i jaka jestem"

Zagłosowaliście już?
Majka:)

piątek, 5 sierpnia 2011

Gdańsk Dźwiga Muzę Dance Edition

I ruszyło! Dziś i jutro w Gdańsku odbywają się bitwy taneczne na style uliczne! Pisałam już o tym kilka miesięcy temu uprzedzając, żebyście zrobili jakieś chorografie, i co? Jesteście w Gdańsku? Życzę powodzenia wszystkim tanecznym uczestnikom. Dajcie czadu! Miejmy nadzieję, że będziemy mogli potem zobaczyć nagrania z tej imprezy. Dopiero po raz trzeci organizowane jest takie show, ale to dobra kopalnia dla tanecznych talentów. I nie tylko! Dzieje się tam coś z Graffiti i Beat Boxem, więc zapowiada się fajnie. Przypominam, że wstęp dla uczestników jest od 14 lat, więc już niedługo będziecie mogli się zastanawiać, czy nie pojechać tam i potańczyć w turnieju:) .?! Ja bardzo chcętnie zatańczę tam za kilka lat, ale na razie muszę skupić się nad szlifowaniem mojej techniki, a to trochę potrwa;]

Majka

czwartek, 4 sierpnia 2011

Więcej o Hip Hopie

Ponieważ ponad dwa tysiące osób przeczytało posta o Hip Hopie i pod postem 11 zaznaczyło, że to było ciekawe, a 6, że fajne, to opowiem Wam o nim trochę więcej. 
Hip Hop nie jest stylem tanecznym. Niektórzy nazywają muzykę Rap Hip Hopem, ale to już są wariacje mediów. Okazało się, że sam Hip Hop jako taniec nie istnieje. Bo jak zdefiniować ten taniec? Jak go opisać? Mi "jako tako" udało się to kiedyś zrobić, bo pisałam o tym na stronie, ale wyszło z tego przysłowiowe masło maślane. Wszyscy uwazają, że "takie" ubranie i "takie" ruchy to jest Hip Hop. Nie. Hip Hop to jest mieszanka wszystkich stylów. Do choreografii możecie włożyć odrobinkę Lockingu, trochę Nowoczesnego, a nawt kroki z Samby. Tak! Tylko, że ruchy tancerza opierają się na niemal cały czas zgiętych kolanach i luźnym tańczeniu. W dodatku jak tancerz ma na sobie Tshirt XXL, dresy i Reeboki to od razu musi być Hip Hop. Nie musi, bo takie ubieranie się jest stylem bycia. Hip Hop jest nurtem, kulturą. Ale jak chodzicie na zajęcia z Hip Hopu, to jest to po prostu wymysł instruktora, jakich kroków użyje w układzie. To jest tak: jeśli człowiekowi z duszy wypływa luzacki styl, ma taki sposób poruszania się i ubierania, ludzie nazywją to Hip Hopem. Idąc na treningi przymykamy oko na te wszystkie teorie i poglądy w sprawie Hip Hopu. Po prostu dobrze się bawimy tańcząc nasz ulubiony styl, którym wyrażamy siebie, którym się bawimy, czujemy się wolni i szczęsliwi:D

Majka:P

Zakochałam się w... Jazzie! I Hip Hopie.

Pokochałam Jazz i Taniec Współczesny! Te style są po prostu fantastyczne! Nie są łatwe i to też mi się w nich podoba. Nie są banałem, który bez problemu mogę opanować. Mają w sobie coś pięknego. Tancerze takich tańców są po prostu geniuszami! Fakt, że te figury są trudne sprawia, że choreografie wydają się jeszcze bardziej niezwykłe! Zamierzam od września zacząć tańczyć Jazz albo Współczesny. Te style są niemal identyczne, ale chyba na początek pójdę na Współczesny. Dopiero muszę nauczyć się tych wszystkich wyskoków i trudniejszych obrotów, a Jazz to już wyszża szkoła jazdy.

A może zapiszę się na Hip Hop? Na prawdę lubię ten styl. Mogę być w nim zrelaksowana, wolna.. Hip Hop wyzwala we mnie energię, czuję się... ach, nie umiem tego opisać. Ale w tańcach bardziej zbliżonych do Baletu czuję to samo. Nadal poszukuję własnego stylu i nie mogę się zdecydować. Niby tancerz powinien być dobry we wszystkim, ale nie musi, prawda? No... ale wypadałoby mieć to coś, w czym czuję się najlepiej. Ja jeszcze szukam i wygląda na to, że jeszcze trochę to potrwa:)

Dance Your Life:*
Majka!

środa, 3 sierpnia 2011

Poping (rozszerzona wersja)

W styczniu pisałam już coś o Popingu, ale na tegorocznym obozie tanecznym mieliśmy zajęcia z Popingu i okazało się, że to nie jest taniec robota. Ten mechaniczny taniec jest tylko jednym z rodzajów Popingu. Tak, można by powiedzieć, że Poping dzieli się na różne style, a jest ich około 30. Powstał on na ulicy w latach 1972 - 1974. To wtedy tancerze dla zabawy wymyślali z rąk układanki, naśladowali strachy na wróble i chodzili w zwolnionym tempie. Przerodziło to się w różne tańce nazywane powszechnie Popingiem:
Każdy z tych tańców jest inny, ale są do siebie podobne w jakiś sposób. Przedstawię je Wam po kolei:

robot - taniec w którym tancerz udaje, że jest maszyną. Ruch musi zaczynać się i kończyć mocno i dynamicznie, tak aby był zauważalny. Aby było łatwiej nauczyć się tego odłamu wyobraźcie sobie, że macie linkę przyczepioną do każdej części ciała. Jak chcecie poruszyć np. ręką do przodu, to myślcie, że linka ciągnie ręke do tyłu i utrudnia Wam ten ruch (ale nie przerywajncie ciągnięcia do przodu). To bardzo oryginalny taniec. Podoba mi się:)

scarecrow - przetłumaczony na polski, ten taniec nosi nazwę "strach na wróble". Tańcząc go ma się proste ręce, czasem też nogi. Przybiera sie sztywne pozy i tańczy się w nich. Trzeba mieć dużą koordynację ruchową, aby połączyć np. zgiętą lewą nogę i prawą reke, a prostą prawą nogę i lewą rekę. I jeszcze tańczyć dodając do tego głowę i resztę ciała. Jest to jeden z ulubionych odłamów Popingu mojego obozowego instruktora. Nie dziwię mu się, bo ten styl jest na prawdę fajny!

slow motion - czyli wolny ruch. Charakteryzuje się on zwolnionym tempem. Robi się kroki, tylko wolne. Każdy, przeciez wie o co chodzi, wiec nie bedę więcej tłumaczyć. Chodzenie wolniej jest trudne - trzeba kontrolować ręce i nogi. To styl, który bardzo lubię.

strobing - ze slow motion mozna bardzo łatwo przejść w strobing. Jest to ruch urywany, zatrzymywany. Idziemy, a nogi i ręce przesuwają się o taką sama odległość i zatrzymują. Tak, jakbyśmy pauzowali film i go włączali, rozumiecie? Głowa, ramiona, dłonie i stopy też mogą się tak ruszać. Całe ciało może ukazywać efekt stroboskopu. To wygląda bardzo efektownie!

waving - to robienie fal ciałem. Fala może przechodzic od jednej reki, do drugiej; od głowy do stóp i odwrotnie. Można też je łączyć i fala może iść od dłoni przez rękę, ramię, klatkę, brzuch, biodra i nogi kończąc stopach. Takie wymyślne fale jak np. w bok są bardzo ciekawe. Oczywiście można robić waving tańcząc, nie tylko stojąc. Wtedy coś się dzieje!

tutting - jest to układanie z rąk różnych figur. Pozycja ręki prawej i lewej musi się uzupełniać. Jeśli zginamy rękę w nadgarstku, to musimy pamiętać, aby między dłonią, a ręką był kąt prosty, a palce były sztywne i "przyklejone" do siebie. Trzeba mieć dużą wyobraźnię i cały czas mysleć o nastepnym układzie rąk. Tutting jest bardzo trudny, ale mozna go opanować. Oczywiście nie można zapomnieć o ruszaniu się podczas robienia układanek z rąk, bo stanie i bawienie się wyobraźnią, to nie taniec! Tutting to kolejny odłam Popingu, który jest super!

egyptian style - czyli styl egipski. Pochodzi od tuttingu, tak własciewie to jest tutting, tylko rękami przechodzimy w pozycje egipskie. Jak byliście mali na pewno w przedszkolu tańczyliscie "jak egipcjanin". Egyptian style polega na robieniu tuttingu z pozycji wyjściowej - rąk ułożonych do tańca egipskiego. Klimat  Egiptu już się mi udzielił;) !

pop - tradycyjny poping. Cały taniec opiera się na bounce - rytmicznym uginaniu kolan (trzeba cały czas być w muzyce), a jego głównym elementem jest robienie popu. Nie mylcie go z tańcem Popem, bo to zupełnie co innego. Pop, o którym mówimy wziął swoją nazwę od spinania mięści, bo pop oznacza spięcie. Cały czas tancerz jest rozluźniony, żeby na akcent muzyczny mógł widocznie spiąć mięśnie w jakiejś pozie. Na prawdę ciężko jest się tego nauczyć, ale dacie radę! Ja jeszcze się tego uczę, ale powoli zaczyna mi wychodzić. Pop można zrobić rękami, nogami i klatką. Oczywiście cały czas tańcząc!

Jest jeszcze wiele więcej odłamów Popingu, ale to są te, które znam. O nich opowiadał nam instruktor, który był w You Can Dance, a on zna się na rzeczy, bo Poping jest jego pasją. Mam nadzieje, że bardzo przybliżyłam Was do tańca jakim jest Poping i że wasza wiedza się powiększyła. Teraz wiecie tyle ile ja, a może nawet już umiecie zatańczyć tutting...?
Majka:)

PS. Mi najbardziej podoba się Strobing, Waving, Slow Motion i Tutting, a wam? Który styl przypadł Wam do gustu? Piszcie w komentarzach.

Nowy wystrój bloga!

I jak Wam się podoba? Co myślicie o nowej czcionce, tle i (przede wszystkim) charakterze bloga? Mi, osobiście, tamten wystrój się przejadł. Miałam go już trochę dość. W końcu.. prawie cały rok widniał na naszej stronie! Nowe tło przedstawia reflektory oświetlające scenę. Tutaj jest to scena taneczna, oczywiście. Piszcie w komentarzach co sądzicie o nowym charakterze strony. Mówcie szczerze, chcę znać wasze opinie. To dla mnie na prawdę ważne. Pisałam, że nowy będzie nagłowek, ale zdecydowałam, że cała strona będzie świeża. Jeszcze coś - wymyśliłam takie hasło reklamowe bloga. Coś takiego... naszego. Brzmi ono: "Dance Your Life", czyli Roztańcz Swoje Życie, albo Przetańcz Swoje Życie. Albo w liczbie mnogiej, tak jak jest to użyte w opisie bloga..
A właśnie! Zapomniałam Wam powiedzieć! Uff.. jeszcze nie jest za późno! 11 sierpnia, w czwartek, będą pierwsze urodziny bloga! Tak! Nasz ukochany Dance - Taniec Zmysłów ma już prawie rok! Z tej okazji 11 na blogu ukaże się wiele ciekawych rzeczy, postów i... no, nie będę nic mówić, żeby nie popsuć Wam niespodzianki:) Wejdźcie na bloga w następny czwartek! Będzie dużo zabawy;D

Majka <3

poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Zdjęcia z kolonii .!

Cześć, kochani! Jak Wasze wakacje? Przepraszam, ze długo nic nie pisałam, ale moje wakacje są strasznie zabiegane! Co chwilę wyskakuje pomysł na kolejny wyjazd! Nie nadążam. Gubię się w tym wszystkim, potrzebuję trochę czasu na odpoczynek. Ach.. żeby chociaż usiąść i odetchnąć... O moich wszystkich podróżach napiszę później, ale na razie wstawiam kilka fotek z pierwszego wyjazdu - obozu tanecznego.

medal trzeciego miejsca...
... w kategorii duety
brama do ośrodka
wycieczka do indiańskiej wioski
tipi - schornienia indian
tipi od środka
pierwsza dyskoteka
śluby kolonijne
moje bazgroły:]
jezioro

No to by było na tyle.
Wasza Majka